2008-08-26

Wieczór wspominkowy / Night of reminiscing

Wczoraj zrobiłam sobie wieczór przebojów. Katowałam się największymi polskimi hitami lat 90, które przyszły mi do głowy. A były to "Piosenka księżycowa", "Orła cień" , "Eli lama sabachtani", "Son of the blue sky", "Oto ja", "A to co mam",, "Ja sowa", "Ho!", "Moja i twoja nadzieja",i... dalej mi się nie chce wymieniać, bo dużo tego było, ogólnie podstawówka mi się przypomniała ;). Jak się skończył ten wieczór, domyślcie się same, zważcie, że mam PMSa giganta (albo to po prostu stres) i większość tych kawałków jest smutna ;) Na ciąg dalszy wieczoru litościwie spuśćmy więc zasłonę milczenia ;)

Oszczędzę sobie i Wam wstawiania tu wszystkich wymienionych kawałków. Wstawię tylko jeden, bo on zawsze był moim ulubionym. Od niego się wczoraj zaczęło. Ogólnie zawsze był mój, a teraz jest mój bardziej niż kiedykolwiek. Teraz chodzę i nucę :)
***
I had an evening with the greatest polish hits fro the '90s yesterday. And so I've been watching all the polish videos that came to my mind. And so there was "Piosenka księżycowa", "Orła cień" , "Eli lama sabachtani", "Son of the blue sky", "Oto ja", "A to co mam",, "Ja sowa", "Ho!", "Moja i twoja nadzieja", and... i won't be counting anymore, it's too much, I felt like I was back to primary school ;). You may guess how the evening ended, bare in mind I'm having PMS (or maybe it's just stress) and that all these songs are rather sad ;) So have mercy and let's leave that now;)

I'll spare you and myself posting all these videos here. I'm posting only one, that has always been my favorite and the one I started with yesterday. You can say it's my song, it's always been mine, but now it's mine even more than ever. Now I'm humming it all the time.



Some really lousy translation for all the readers who don't speak polish and would like to understand what the song is about :

Before you tell her it’s been the last time,
Before the day chases away the silver bird of the night,
Sway, sway, sway with her one more time.
Before you steal the last colour from her dream,
Before she closes her eyes and you disappear,
Take away, take away, take away the knife from her hand.

She’s got strength
You don’t know how great it is
She’ll be falling down for a long time
Then she’ll stand up lightly

Before you understand how much you loved her,
Before you run to buy some red wine,
She’ll have already forgotten the world of your hands .
Before you try to buy her back with your words,
You’ll see her on the other side of the river
Peacefully, peacefully, peacefully standing there with him.

She’s got strength
You don’t know how great it is
She’s been dying for a long time
Now she’s getting born again lightly

Not for you…

11 comments:

Gagu /Mamoon said...

:)
też kocham ten kawałek, ale raczej za wykonanie

Aglaya said...

Ja kocham wszystkie te kawałki. Szczególnie Varous Manx i Kasia Kowalska mi się kojarzą z tym jak RMF zaczął nadawać :D i w ogóle tak fajnie się kojarzą...

Ola said...

hesu
sie z 14 lat młodsza poczułam i mam ochotę założyć getry

Aglaya said...

to na co cekasz? wskakuj w getry, poczochraj się, włosy na bok! i koniecznie zrób zdjęcie :D

Ola said...

ni mam getrów ani lennonek niebieskich ;]

Martyna said...

Rzeczywiście klamoty wykopałaś :) Ja miałam prawie wszystkie kasety (podkreślam KASETY!) VM. Jeszcze był taki zespół Firebirds, pamiętacie? Przepadli niestety. Ale pozostało youTube: http://pl.youtube.com/watch?v=_PcQCz9JUuc

Aglaya said...

Harry'ego pamiętam!
A kasety VM miałam też do niedawna, teraz mi została tylko "Ego" :) Emu, i Elf mi gdzieś zniknęły, ale za to mam 4 kasety Hey: Fire, Ho, Live i ? i jakieś Wilków i De Mono :D Hihihi, kasety... teraz mi się to wydaje przezabawne :D

Aglaya said...

o 24 zachody słońca też pamiętam! :)

izuss1 said...

to ja dorzucam "Sen" Edyty - oczywiście kasetę mam do dziś :)

megaprzyjemne nostalgiczne kawałki, chyba jutro pokatujemy w pracy ;)

Ola said...

http://pl.youtube.com/watch?v=o-FJWZiy8LE
a mnie przeraża, że nasze dzieci jako piosenkę swojej młodości mogą wspominać coś takiego

choć w sumie ja się nie mogę wypowiadać bo ma dziki sentyment do Oh Ziuta

bergamotka said...

też jakiś czas temu wygrzebałam ten kawałek VM. ty już dobrze wiesz dlaczego :)